Kinoblogeri un Jameson atbalsta: kinofestivāls RojaL (1. diena)

Iesniegums

Lūdzu piešķirt man atvaļinājumu laika posmā no 25. jūlija līdz 26. jūlijām. Es braukšu uz RojaL kinofestivālu, bitches!

Ar cieņu,
Sergejs Musatovs

IMG_20130725_184558

Tiesi tā! Šonedēļ biju uz RojaL kinofestivālu, kuru atbalsta kinoblogeru draugi Jameson. Cilvēki Rojā to sauc par latviešu Kannām. Šie cilvēki noteikti nekad nav bijuši Kannās, bet whatever, festivāls ir interesants un par to es meģīnāšu izstāstīt divos rakstos. Šis ieraksts ir par manu pirmo dienu Rojā.

Atklāšana un Picas

Šodien bija īsa programma. Iesākām ar atklāšanu 18os un Lailas Pakalniņas filmu "Picas". Pirms filmas parādīja treileri "SKLMNTI".

IMG_20130725_191124

Es iekliedzos "KPH?! Kāds sakars!" un laipna Laila laipni atbildēja, ka džeki, kuri safilmēja "SKLMNTI" kā reiz ir filmā "Picas". Pilnīgi a fun fact & shit.

IMG_20130725_205145

"Picas", savukārt, ir ļoti savāda filma. Sākums nedaudz atgādināja "Clerks" (pilnīgi ar visu suni), bet cenšoties uztaisīt dīvaini un arthausīgi, tika pazaudēts saturs. Filma ir tikai 63 min gara un to vēl var īsināt. Nu, teiksim, filmas vidū ainu, kur vienkārši cilvēku closeups divas-trīs minūtes pēc kārtas varēja vai nu griezt vai ni uzlikt subtitru, ka tagad var aiziet uz tualeti. No otras puses, ir dažas ainas, kuras paliks atmiņā, jo filma izskatās kā vairāku skaistu klipu miksējums un dažas miniatūras ir tik tiešām interesantas. Bet kopā tomēr sanāk haoss. Abu galveno lomu atveidotāju darbs filmā patika visvairāk.

Godzilla

Pēc filmas palika laiks mazliet apskatīt Roju. Diemžēl kinofestivālā ir jaizvēlās starp filmām, kurus gribu redzēt. Teiksim, ja gribi tikt uz īsfilmu konkursu (22:30), kuru atbalsta Jameson (tātad arī welcome-drink būs), tad nevarēšu noskatīties Safety Last! (22:00). Cerams, ka nākamgad atradīs kādu risinājumu, kas visus apmierinās.

Izrādās, ka Roja ir īsta kinogīku pilsēta. "Pacific Rim" tikko iznāca, bet viņi jau pārsauca ielu par "Kaiju". Meklēšu Jaegeru ielu un gaidīšu, kad no jūras izies Godzilla.

Izrādās, ka Roja ir īsta kinogīku pilsēta. "Pacific Rim" tikko iznāca, bet viņi jau pārsauca ielu par "Kaiju". Meklēšu Jaegeru ielu un gaidīšu, kad no jūras izies Godzilla.

Šie sivēni, cik saprotu, ir Rojas simboli. Arī kinofestivāla galvenā balva ir "Zilais cerību sivēns".

Šie sivēni, cik saprotu, ir Rojas simboli. Arī kinofestivāla galvenā balva ir "Zilais cerību sivēns".

Īsfilmu festivāls

Interesantākais notikums šodien ir tieši īsfilmu konkurss. 9 īsfilmas no Latvijas, Igaunijas un Lietuvas tika sadalītas 2 dienās. Šodien skatīsimies "Vējš pelēkās priedes nolauza" no Latvijas, "Trīs" un "Brīva Pasaule" no Igaunījas un "1455, 1456" no Lietuvas.

Jameson aktīvi atbalsta īsfilmu programmu

Jameson aktīvi atbalsta īsfilmu programmu

Welcome drinki

Welcome drinki

Jameson Meitenes

Jameson Meitenes

Jameson meitenes izdala anketu,  kur varēs balsot par mīļāko īsfilmu

Jameson meitenes izdala anketu, kur varēs balsot par mīļāko īsfilmu

Viss notiek uz skatuves pie restorāna "Otra Puse". Skatīšanas process notiek tā: sākuma tiek apskatīta īsfilma, tiek izsaukts režisors un viņam/viņai žūrija izsaka savas domas. Šogad žūrijā ir trīs dalībnieki: dekorāciju dizainieris ("production design) Ulrich Bergfelder (Vācija), montāžas operators (montēja "Picas") Kaspar Kallas (Igaunija) un režisors Juris Pakalniņš (Latvija). Daudz cilvēku, brīvo vietu nav.

Es arī savu drinku dabūju.

Es arī savu drinku dabūju.

"Vējš pelēkās priedes nolauza" (Madara Dišlere)

Pirmā īsfilma

"Vējš pelēkās priedes nolauza"

That awkward moment, kad īsfilma konkursā ir labāka par atklāšanas filmu. PSRS stila mazpilsētas daktere iemīlās hipsterveidīgā fotogrāfā (kuru spēlē lietuvietis, tāpēc runā maz, bet kad runā, tad pusi saprast nevar). Kopā diezgan patīkama īsfilma, kas, raksturojot personāžus, apvieno divus dažādus stilus (vizuāli un caur mūziku). Ir labi izveidots stāsts, kuru režisore precīzi savilka kopā filmas beigās.

Madara Dišlere klausās žūriju

Madara Dišlere klausās žūriju

Bet žūrija gan tā nedomāja. Pārāk spēcīgs PSRS stils un krāsas, un saturs arī nav noticams ("Daktere ar fotogrāfu? Kāpēc?!"). Un ir skaidrs, ka es nevaru būt žūrijā. Kad zinātnieki kritizē labu darbu, meklē, kur piekasīties, tad man būtu grūti noturēties, lai nekliegtu, what the fuck were you thinking?! Organizatora galvenais jautājums: "kāpēc žūrijai ir grūti izteikst savas domas par šo īsfilmu" palika bez atbildes.

Diemžēl īsfilmu nevar atrast internetā, bet 1. augustā to būs iespējams redzēt Rīgas Doma dārzā.

"Trīs" (Eva Kubar)

Slikti sanāk ar ārzemju filmām. Ir igauņu valoda, angļu subtitri un uzreiz arī latviešu "sinhronais" tulkojums. Traucē. Tik ļoti, ka īsfilmas vidū režisore piecēlās un sāka protestēt, ka tulkojumu nevajag. Bet ir saprotams, ka ne visi skatītāji pārzin angļu valodu, tāpēc tulkojums tomēr palika.

Saturiski, tā bija īsfilma franču stilā (60-tie, Godard), un vizuāli tā bija diezgan pievilcīga. Diemžēl sižets nav bijis gana emocionāli iesaistošs. Ir iespējams, ka režisore Eva Kubar pārāk centās panākt vizuālo stilu, tāpēc zaudēja cīņu scenārijā. Tmēr bija tāds labs citāts:

Sex is like pizza: when it's good, it's good; when it's bad, it's still good.

Bet šoreiz vairāk piekrītu žūrijai. Kritizē to, ka pārāk daudz dialogu, emocijas ne tika komunicētas vizuāli. Urlich saka, ka viņš ir ar mieru redzēt filmu, kuras titrus/valodu viņš nesaprot, jo galvenais, lai personāžu attiecības būtu skaidras vizuāli. Nedaduz uzjautrināja Kaspar, kas paprasīja, kas tad īsti ir "homage". Noskaidrojot to, prasīja diezgan loģisku jautājumu, kas tad no šis īsfilmas pieder režisorei, ja viss ir uztaisīts ka "homage". "The style is French but the story is mine. It was shot in Estonia, with Estonian actors. It's quite difficult to portrait the French by Estonians." Atkal, man liekas, ka galvena problēma bija tā, ka pārāk daudz uzmanības ir uz stilu nevis uz saturu.

"Brīva pasaule" (Anna Hints)

"Vaba maa" / "Brīva pasaule"

"Vaba maa" / "Brīva pasaule"

"Brīva pasaule" ir par lietuvieti, kura atgriezās no Amerikas, lai "izglābtu" un "atbrīvotu" lauku iedzīvotājus pēc PSRS sabrūkuma. No četrām īsfilmām šī izskatās "visfilmīgāka" gan no tehniskās puses, gan arī aktieru darbs un stāsts. Arī žūrijai īsfilma patika. Jurim un Kasparam temats ir tuvāks nekā Ulricham, bet arī viņam bija interesanti iegūt ieskatu lauku dzīvē/Baltijas vēsturē. Slavēja autentiskumu.

Ar režisori sarunājās caur igauņu Skype

Režisori sazvanīja caur igauņu Skype

Šī īsfilma beigās arī vinnēja galveno zūrijas balvu "Zilais cerību sivēns", kā arī ieguva balvu no Jameson pēc skatītāju balsošanas, kuru organizēja uzņemums. Te var redzēt bildes no īsfilmas filmēšanas laukuma.

"1455, 1456"

"1455, 1456"

"1455, 1456" (Domante Urmonaite)

Lietuviešu īsfilma ar interesantāku/šīzīgāku sižetu un sliktāku režiju. Izskatās, ka safilmēts vienā naktī ar hand-held kameru. Bet sižets gan atgādina "Memento", diemžēl to ir grūti līdz galam saprast, jo bilde ir tumša, aktierus ir grūti saredzēt un saprast. Būs jāredz vēlreiz. Jurim un Ulricham darbs nepatika (gan tehniski, gan stāsts), Kaspar gan bija ieintriģēts, bet līdz galam tomēr nesaprata. Interesanta tendence īsfilmās ir fotogrāfi. No četrām īsfilmām trijās bija viens varonis, kas fotogrāfēja uz lentes (nevis digitāli).

Tā beidzās pirmā diena, pēc kuras man ir jādodas uz Kalteni (7km no Rojas), kur ir rezervēta istaba viesu namā. Diemžēl, jautājums "Vai kāds brauc uz Kaltenes pusi?" neatrada atbildi, tāpēc biju spiests pieņemt stulbāko lēmumu — iet ar kājām un hitčhaikot.

Mans ceļojums mājās

Mans ceļojums mājās

2. dienas apskats.

  • dž.

    paldies, par otro dienu arī būs?

    • http://kinocast.lv/ moosatov (Kinocast.lv)

      Būs šodien!